vrijdag 16 oktober 2009

Scooters, Quads en andere verhalen

Hey allemaal! Het is weer tijd voor een update met veel kiekjes!
Ookal ben ik niet meer zo aan het rondreizen, we beleven nog steeds leuke avonturen hier.
We hebben een scootertocht gemaakt met 4 vrienden. Eerst naar een meertje, daarna lekker taart gegeten in een heel schattig dorpje dat Lucre heet. Vanaf daar zijn we naar Caicay gereden, het dorpje waar de familie van Enrique een project heeft voor de arme kindjes die daar wonen. De mail die ik dit jaar naar iedereen heb rondgestuurd voor een inzamelingsactie was voor dit project. Van het geld hebben ze dit gebouw, wat je hieronder ziet, helemaal gepleisterd, het plafond tussen de begane grond en de eerste verdieping gemaakt en de ramen gekocht. Hier zullen de kindertjes les krijgen in allerlei dingen die ze op school niet leren, zoals Engels, dansen en koken. Ik zal binnenkort nog een mail sturen met meer foto's.



Dit is het dorpspleintje van Caycai.
Maargoed, de scootertrip... ja die ging niet helemaal vanzelf, want we waren nog geen half uur onderweg of Jamil bedenkt dat ze haar jas in het opberg vak van de scooter wil doen. Dat opbergvak gaat open met de contactsleutel van de scooter. En wat doet Jamil...ze legt het sleuteltje ook in het opbergvak en gooit het dicht....
Dus toen moesten we ongeveer anderhalf uur wachten op iemand van het scooterverhuurbedrijf met een reservesleutel. Maargoed, toen waren we weer op weg.... maar bij het meer bedacht Jamil dat ze even de berm in wilde om een foto te maken, maar ze maakt een ongelooflijk mooie sliding met iemand achterop...en ze maken allebei een zweefvlucht over de scooter! Scooter beschadigd aan alle kanten.... en Jamil maar lachen....haha gelukkig geen ernstige verwondingen.
Hieronder zie je dat er een aantal nieuwsgierige peruaantjes op onze scooters afkwamen.

Verder zijn Enrique en ik een website aan het bouwen, en als het internet thuis niet werkt, dan verwennen we onszelf soms met een bezoekje aan 'tearooms', een restaurant met gratis draadloos internet, en heeeeerlijk eten!


Een ander favoriet verwen-moment was een cafe met heeeerlijke taarten. Maar een paar weken geleden gingen we daar lekker koffie drinken en limoentaart eten en toen hadden we een angename verrassing in ons koffiekannetje... Gelukkig had ik pas 1 slok van de koffie genomen. Maar Enrique haalde de serveerster erbij en zo hadden we toch gratis limoentaart :) Maar hier gaan we dus niet meer naartoen.Vorige week heb ik mijn project van vorig jaar bezocht. Er waren veel nieuwe kinderen en sommige kinderen miste ik, maar er werd me verteld dat die kinderen nu bij hun moeder wonen, dus dat is alleen maar goed. Verder waren er een paar kindjes die op me af kwamen en me nog herkenden van vorig jaar. Erg leuk!!!
Gisteren hebben we een quad tocht gemaakt met vrienden van Enrique. Vanuit Cusco gingen we omhoog de bergen in, over smalle steile bergpaadjes met rotsen en hellingen...erg spannend allemaal. Het grootste gedeelte heb ik aan Enrique over gelaten, ik zat lekker achterop. Maar de afdaling terug naar Cusco heb ik zelf gereden, was best wel cool. Enrique, ik, Lucio, Neto, Eric, Tito en zijn zoontje.

En dit is het uitzicht over Cusco, nahja het buitenwijk gedeelte, je ziet de landingsbaan van het vliegveld in het midden.

Vandaag waren we even in het centrum en heb ik nog wat plaatjes geschoten op de Plaza de Armas.
Nou, zijn jullie nu weer een beetje tevreden? ;) Het is hier nu half 12 's avonds, we gaan zo weer aan het werk aan de website, want ons internet is 's nachts het best. We hebben vandaag ook een antenne gebouwd op het dak van Enrique's huis waarmee we beter internet kunnen ontvangen.
Dikke kus, Marit

4 opmerkingen:

Unknown zei

Ik ben zeer tevreden! Altijd leuk om te horen wat je allemaal uitspookt daar in Peru.

Veel plezier nog!

Isabel zei

iiiiehhhhhhhhhhh!!!

Chris zei

Haha ik kwam gisteren op een feestje bij Janneke (dr broer gaat een jaar naar Australiƫ) een oom van Janneke tegen die djembe met jou speelt! :D grappig!

Maar leuk weer ff wat foto's te zien maritje, leuke dingen!

Marit zei

Haha cool! dat is Ard :) Ik was er al achter gekomen dat hij de oom van Janneke was, maar cool dat je hem nu ook hebt leren kennen! Een echte agrarier :)